Список форумов aviv7.com

Форум  в Израиле на русском языке         aviv7.com

 FAQFAQ   ПоискПоиск   ПользователиПользователи   ГруппыГруппы   РегистрацияРегистрация 
 ПрофильПрофиль   Войти и проверить личные сообщенияВойти и проверить личные сообщения   ВходВход 
ПОМОГАЛКА ДЛЯ ИГРЫ В ГОРОДА                    ПОМОГАЛКА ДЛЯ СМАЙЛОВ
Амута Мингаль Такин беЛод против ямы и против налога на без

 
Начать новую тему   Ответить на тему    Список форумов aviv7.com -> Ганей Авив
Предыдущая тема :: Следующая тема  
Автор Сообщение
Aviva
Site Admin


Зарегистрирован: 13.07.2005
Сообщения: 44324

СообщениеДобавлено: Вс Сен 07, 2008 7:11 pm    Заголовок сообщения: Амута Мингаль Такин беЛод против ямы и против налога на без Ответить с цитатой

Цитата:
משולחן עמותת מנהל תקין בלוד

במהלך השנה האחרונה המעטנו לדווח בעיתונות המקומית על פעילות העמותה וזאת מתוך הכוונה שהביקורת לא תעפיל העשייה ולתת לועדה הקרואה את פרק הזמן להתארגן ולכנס לתפקיד מבלי שתיאלץ להתמודד עם ביקורת מתמדת. אך אין זה אומר שהפסקנו לפעול. במהלך כל התקופה הזו העברנו את הערותינו ליו"ר הועדה הממונה ע"מ לשפר את תפקוד המערכת. כעת בחלוף שישה עשר חודשים מאז מונתה בלוד הועדה הממונה, ראוי שנחזור ונשתף את ציבור התושבים בפעילות שאנו מבצעים מול הרשות המקומית ושאר גורמי הניהול והבקרה של השלטון המרכזי.


אגרת בטחון
לפני למעלה מחודשיים פנינו אל יו"ר הועדה הממונה ובקשנו לדעת מדוע ממשיכה הרשות לגבות מתושבי העיר את מלוא סכום אגרת הבטחון וזאת למרות שהתכנית לא מיושמת במלואה. מאחר ולא קבלנו תשובות לשאלות, פנינו בנדון אל מנכ"ל משרד הפנים. להלן המכתב:

לכבוד ‏‏‏‏‏‏28 אוגוסט, 2008
מר אריה בר – מנכ"ל משרד הפנים

שלום רב,
הנדון: עיריית לוד - גביית אגרת בטחון
עמותת "תושבים למען מנהל תקין בלוד" (ע"ר), הינה עמותה בה חברים תושבים מלוד, המבצעים מזה כחמש שנים מעקב אחר פעילות הרשות המקומית. פעילות העמותה מבוצעת בהתנדבות מלאה. ככלל, לבירור הנושאים, אנו פונים בשלב ראשון לעירייה ורק כאשר אין אנו מקבלים תשובות, או לחילופין, התשובות אינן מספקות, אנו פונים לגופים האמונים על בקרת פעילות הרשות המקומית.

במקרה הנדון פנינו אל יו"ר הועדה הממונה ב- 17.6.08 ולמרבה הצער, למרות שמדובר בנושא הגורם לתרעומת קשה בקרב ציבור התושבים, עד היום לא קבלנו תשובות על שאלותינו.

1. החל מחודש פברואר 2008 גובה עיריית לוד אגרת בטחון מתושבי העיר וזאת לאחר שעבר במועצת העיר חוק עזר עירוני בנדון ותכנית הביטחון עליה התחייבה העירייה, אושרה ע"י משרד הפנים.

2. במהלך חצי השנה מאז הוחל בגביה, מיושמת התכנית באופן חלקי ביותר ולא במתכונת שאושרה ע"י משרד הפנים:

• ניידת אחת בלבד מבצעת סיורים בעיר.
• אין מחסומים ו/או בדיקות פתע.
• למיטב ידיעת התושבים, המצלמות טרם הוצבו ברחבי העיר.
• מוקד פניות החירום פועל באופן חלקי ולקוי.
• לא ניכרת שום תכונה מיוחדת ואין כל הגברה של תחושת הבטחון בעיר.

3. עם התחלת הגביה, הועלו כאמור, טענות קשות מקרב מגזרים שונים בציבור הן על עצם הטלת מס נוסף על הציבור והן לגבי התעריפים. להלן ממקצת מהטענות שהועברו אלינו:

א. תושבי שכונת גני אביב (המונה 4624 יחידות דיור) טוענים שהם כבר מחוייבים ע"י חברת "אורית אור" בגין מתן שירותי שמירה כחלק מסל השירותים הכללי שהחברה נותנת לתושבי השכונה וחיובם בנוסף לכך גם ע"י העירייה, בגין אותו שירות עצמו הוא בגדר חיוב כפול.

ב. בעלי הקרקעות החקלאיות טענו שחייבו בתעריף של 130 ₪ לדונם. סכום בלתי סביר כאשר מדובר באדמה חקלאית.

ג. מקבלי הנחות בהיטל הארנונה (פנסיונרים, נכים וכו'), אינם מקבלים הנחה בשעור דומה באגרת הבטחון.

4. בעקבות גל התלונות שהציף את לשכת ראש העיר, יצאה בתחילת חודש מאי הודעה מהלשכה, על בדיקת הנושא. ואכן הגבייה מבעלי הקרקעות החקלאיות הוקפאה לצורך בירור התעריפים, אולם לגבי כל היתר גביית האגרה נמשכת כרגיל.

ההודעה מצ"ב כנספח ב'. הפסקה על כך שרשות המשיכה לגבות מהתושבים כרגיל, סומנה על ידנו בגוף הטכסט בצהוב.

5. לפני למעלה מחודשיים פנינו בכתב אל יו"ר הועדה הממונה ובמכתבנו שטחנו את השאלות והטענות שהעלו בפנינו ע"י תושבים. למרות פניות חוזרות ונשנות ותזכורות, לא קבלנו עד כה מענה למכתבנו. מכתבנו מצ"ב כנספח א'.

6. נבקשך להורות לבדוק:

א. מדוע העירייה איננה מבצעת את תכנית הבטחון במלואה וממשיכה למעלה מחצי שנה בגביית מלוא סכום האגרה.

ב. מדוע נאלצים תושבי גני אביב לשלם דמי שמירה לחברת "אורית אור" ובנוסף לכך אגרת בטחון לעיריית לוד.

ג. מדוע לא ניתנת הנחה באגרה לאותן קבוצות הזכאיות להנחה בארנונה.

ברכה,

ברוך אקפלד, מאיר אסולין, אריה לנצ'נר, אורי קאופמן, ליאה שטיינברג
את התשובות כשיתקבלו נביא לידיעתכם.

סגירת הבור בגני אביב
רקע: לפני כעשר שנים החלה חברת "מגדלי הזוהר" בהקמת קומפלקס של מרכז מסחרי ומקבץ דיור במרכזה של שכונת גני אביב. נחפר בור, החלו ביציקות קומות המרתף ובשלב זה העבודות הופסקו. מאז ועד היום הבור המשתרע על שטח של כשבע דונם מהווה מפגע קשה עבור תושבי השכונה. במהלך השנתיים האחרונות פנתה העמותה אל כל הגורמים האחראיים על הנושא בדרישה לסגור את הבור וכבר הוכנה עתירה בנדון לבית המשפט, אולם מאחר ויו"ר הועדה החל מיד עם כניסתו לתפקיד לטפל בנושא, השהנו את הפניה אל בית המשפט.

כאשר החלה העירייה הלכה למעשה בעבודות סגירת הבור, פנתה חברת מגדלי הזוהר לבית המשפט בבקשה לצו מניעה, שימנע את סגירתו וזאת בטענה שהחברה מתעתדת להמשיך ולבנות במקום וסגירת הבור תסב לה נזק בהיקף של מליוני שקלים. חב' מגדלי הזוהר מיוצגת בבית המשפט ע"י עו"ד זכריה קורוליק.

עמותת "תושבים למען מנהל תקין בלוד" הוכרה וצורפה לתיק כמשיבה המייצגת את עניין התושבים. אנו מיוצגים בבית המשפט באמצעות הקליניקה המשפטית הסביבתית של אוניברסיטת תל אביב וע"ד חן תירוש.

השבוע, ב- 1.9.08 התקיים דיון נוסף בפני השופטת שרה ברוש. סיכום הדיון הוא שחב' מגדל הזוהר תגיש תוך 14 יום חוות דעת מומחה מטעמם ואז השופטת תחליט אם יש מקום למנות מומחה נוסף נייטרלי מטעם בית המשפט; אם לא ימונה מומחה כזה, השופטת תורה לכל אחד מהצדדים להגיש סיכומים ואז התיק יימסר לה למתן פסק דין.

במהלך הדיון ניהלה השופטת דיון ארוך, מחוץ לפרוטוקול, עם עו"ד קורוליק, במהלכו נחקר ע"י השופטת מה למעשה מתכוונת החברה לעשות עם הקרקע. היא בקשה לדעת מה יקרה במידה והעתירה תתקבל והבור לא ימולא – האם הם מתכוונים לבנות שם? ומתי? עו"ד קורוליק התקשה לענות לשופטת והתחמק באומרו: "אני רק היועץ המשפטי של החברה, לא אחראי על המדיניות שלה".... מכיוון שלא ניתן להשאיר את הבור לחורף נוסף, יש צורך בפתרון פרקטי, השופטת הציעה שהעירייה תכסה אותו ו"אם יתברר בדיעבד שלמגדל הזוהר יהיו טענות טובות, אז העירייה תפצה אותם". כיוון שאלותיה של השופטת והתשובות שהתקבלו מצביעה על כך שכעת גם בית המשפט מבין שבמידה ויוצא צו מניעה הבור ישאר כאבן שאין לה הופכין.

על פי לוח הזמנים שהותווה, אנו מקוים שתוך כחודשיים תינתן הכרעה בתיק.



ליאה שטיינברג
דוברת "תושבים למען מנהל תקין בלוד"
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Показать сообщения:   
Начать новую тему   Ответить на тему    Список форумов aviv7.com -> Ганей Авив Часовой пояс: GMT + 2
Страница 1 из 1

 
Перейти:  
Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
 
 
 
HotLog         Израиль по русски. Каталог израильских сайтов, каталог сайтов Израиль
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Русская поддержка phpBB

Anti Bot Question MOD - phpBB MOD against Spam Bots
Заблокировано регистраций / сообщений: 59497 / 0